معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به لزوم هدفمند کردن حضور رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی، فرایند انتخاب و اعزام رایزنان بازرگانی را حاصل یک فعالیت کارشناسی و علمی دانست و دقت نظر سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای این فرآیند را ارزشمند توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم حضور رایزنان بازرگانی در بازارهای هدف به ویژه، ۱۵ کشور همسایه، اتحادیه اوراسیا، چین، هند، لبنان و سوریه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامهریزی انجام شده در جهت افزایش دوبرابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه از ۲۴ میلیارد دلار فعلی به ۴۸ میلیارد در پایان سال ۱۴۰۰، حضور رایزنان بازرگانی در کشورهای مختلف در این راستا ضرورتی انکار ناپذیر است.
دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی حمایت بخشهای مختلف از اعزام رایزنان بازرگانی را قابلتقدیر دانست و از تمامی نهادهای مسئول از جمله سازمان برنامه و بودجه خواست تا کماکان به حمایتهای خود از حضور رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی ادامه دهند.
زادبوم افزود: همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه لازمۀ حضور مثمر ثمر تجار و بازرگانان در سایر کشورها و در نهایت توسعه کمی و کیفی صادرات غیرنفتی بوده و رفع مشکلات خرد و کلان تجارت خارجی در بازارهای هدف در گرو همکاری رایزنان بازرگانی و وابستگان اقتصادی است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد با برنامهریزی انجام شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، حضور رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف با اولویت کشورهای همسایه، هدفمند شده و ضمن انتخاب رایزنان بازرگانی فعال، متعهد و متخصص و ارزیابی عملکرد آنان، نیل به اهداف از پیش تعیین شده در برنامههای توسعه و همچنین افق ۱۴۰۴ تسهیل شود.