صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
میز ملی صادرات خرما به ریاست حمید زادبوم برگزار شد؛
حفظ و ماندگاری برندهای خرمای ایران در بازارهای هدف صادراتی

 

میز ملی صادرات خرما به ریاست حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست ضمن اشاره به اجرای سیاست‌های کلان توسعه صادرات، بر ضرورت بسترسازی قانونی و سیاستی برای تشویق و ترغیب صادرکنندگان معتبر و متعهد بخش کشاورزی و استمرار صادرات از طریق ثبات سیاست‌ها و مقررات اثربخش و واقع‌بینانه از سوی همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تاکید شد.

همچنین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مناطق تولید خرما، تشکل‌ها و صادرکنندگان با تأکید بر حفظ و ماندگاری محصول و برندهای خرمای ایران در بازارهای هدف، از سازمان توسعه تجارت ایران، هماهنگی در صادرات و رفع موانع و چالش‌های موجود در صادرات این محصول را مطالبه کردند.

در این جلسه، مطالبات بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی مسئول در موضوعات کنترل و بازرسی استانداردهای کیفی محصول خرما در کارگاه‌های تولید، نگهداری و سردخانه‌ها، شناسنامه‌دار کردن باغات خرما، کنترل محصول در مبداء تولید جهت عاری بودن آن از آفات و بیماری‌ها، ایجاد دسترسی بنگاه‌های صادراتی به سامانه‌های بانک مرکزی برای ارزیابی تراز تعهدات ارزی بنگاه‌ها، کمک به افزایش راندمان کمی و کیفی تولید در باغات خرما، تامین سموم شیمایی استاندارد و با کیفیت برای حفظ محصول خرما در انبارها و سردخانه‌ها و مرحله حمل کانتینری به بازارهای هدف و تامین مالی جهت کمک به تولیدکنندگان خرما در مناطق تولیدی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، میز ملی صادرات خرما با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های جیرفت، بم، دشستان و سیرجان و دستگاه‌های اجرایی، کمیته‌‎های تخصصی کشاورزی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون ایران، تشکل‌های صادراتی خشکبار و خرما و صادرکنندگان نمونه ملی خرما به ریاست حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در محل این سازمان برگزار شد.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1399/05/27  ساعت درج:٢٠:٢٩  شماره خبر:٩٣٦١  بازدید:841

  نسخه چاپي


خروج