صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
در جمع اعضای تشکل‌های تولیدی و صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد مطرح شد
استراتژی حضور مستقیم در بازار پاکستان در پیش گرفته شود

 

سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه استان یزد قطب تولید و صادرات کاشی و سرامیک کشور است، گفت: صادرات کاشی و سرامیک کشور سالانه بالغ بر450 میلیون دلار است که بازار عراق، افغانستان و پاکستان عمده‌ترین بازارهای این محصولات محسوب می‌شوند و استان یزد حضور فعالی در این بازارها دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی‌اردکانی، در نشست با اعضای تشکل‌های تولیدی صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در این استان گفت: از جمله بازارهایی که پتانسیل خوبی برای صادرات کاشی و سرامیک دارد، بازار پاکستان است. صنعت ساخت و‌‌ ساز پاکستان با 60% جمعیت جوان بالای 25 سال، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و توسعه دارد.
کمالی‌ارکانی افزود: شرکت‌های کاشی و سرامیک ایرانی و به خصوص یزدی‌ها حضور خوبی در بازار پاکستان دارند و با توجه به قیمت، کیفیت و تنوع محصول کاشی و سرامیک ایرانی، نسبت به رقبا از سهم بازار مناسبی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: با این وجود رقبا به خصوص چینی‌ها به رغم اینکه نسبت به ایران مزیت در قیمت و کیفیت ندارند، در حال تغییر استراتژی خود در بازار پاکستان و حضور مستقیم و تولید و فروش محصول در بازار پاکستان هستند.
سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد تشکل‌ها و شرکت‌های ایرانی که سابقه خوبی در بازار پاکستان پیدا کرده‌اند، لازم است استراتژی حضور مستقیم در بازار را در پیش بگیرند و با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نسبت به اعزام نمایندگان تجاری اقدام و اطلاعات دست اول از بازار کسب کنند.
وی در پایان افزود: بدیهی است رایزنان بازرگانی مستقر در سفارت ج. ا. ایران در پاکستان، کما فی‌السابق در خدمت تجار و فعالان اقتصادی کشور برای کمک به حضور و نفوذ در بازار پاکستان هستند.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1398/10/28  ساعت درج:١٦:١٦  شماره خبر:٨٦٩٧  بازدید:368

  نسخه چاپي


خروج