صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
تقویت هویت ایرانی در برابر آماج تحریم‌ها

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیسیون ملی برند، در اولین نشست هم‌اندیشی تولیدکنندگان محصولات خلاق و مدیران سازمان توسعه تجارت در جشنواره تصویر صادرات با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه گفت: تحریم تنها تجارت خارجی کشور را تحت تأثیر قرار نداده بلکه هدف آن هویت، اعتماد و باور مردم نسبت به گذشته است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در این نشست اظهار داشت: در گذشته قدرت نظامی، میراث تاریخی و منابع زیرزمینی معیار ارزیابی قدرت یک کشور بود اما امروزه برندهای یک کشور تعیین کنندۀ قدرت آن در دنیا هستند.

وی افزود: هدف تحریم‌ها ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین آنها و نظام حاکم است تا ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ملت و هویت ملی را تضعیف کند اما سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی توسعه برند تجاری کشور  بازگرداندن و تقویت هویت ملی به عنوان بستر توسعه برند تجاری است.

مودودی در خصوص اهمیت جشنواره تصویر صادرات گفت: اگر این جشنواره با مشارکت فعال هنرمندان به صورت یک رویه درآید، با بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و مستعد، نخبگان هنرمند و اساتید متبحر و مجرب کشور در عرصه تولید محصولات خلاق می‌توان رونق صادرات هنر ایران در سطوح بین‌المللی را انتظار داشت و تجارت هنر را نیز به هنر تجارت افزود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: محصولات خلاق اعم از فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، تبلیغاتی و فرهنگی ظرفیت توسعه صادرات را داشته اما تا کنون بصورت هدفمند مورد حمایت و هدایت قرار نگرفته‌اند.تجاری‌سازی، بین‌المللی‌سازی و کمک به حضور پایدار در بازارهای مستعد جهانی از جمله رسالت‌های سازمان توسعه تجارت برای تقویت و تنوع‌بخشی به سبد صادراتی غیرنفتی کشور است.

دبیر کمیسیون ملی برند با اشاره به اینکه دشمنان ایران در سطح بین‌المللی با استفاده و بهره‌گیری از نفوذ رسانه‌ها مصمم به تخریب نام و برند ایران به ترفندها و متدهای مختلف هستند، بیان کرد: هدف جشنواره تصویر صادرات خارج کردن استعدادها و هنر بین‌المللی نهفته و پنهان  کشور از زیر غبارهای زمانه و تخریب‌ها و  منفی‌بافی‌های دشمنان است و اینکه این تندیس‌های زرین در برابر آفتاب حقیقت و دیدگان جهانیان قرار گیرد، تأکید بر داشته‌های افتخار آمیز فرهنگی و تاریخی و قصه‌های ناگفتۀ برندهای ایرانی دانست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این نشست آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور  بوده و اینکه تصویر حقیقی و ماندگار از ایران در دنیا ارائه شود.

گفتنی است، نخستین جشنواره تصویر صادرات، اسفندماه سال 1398 برگزار خواهد شد.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1398/04/11  ساعت درج:٢١:٠٠  شماره خبر:٨٢٧٢  بازدید:980

  نسخه چاپي


خروج